הפוסט הזה הוא של צוות החטיבה הצעירה של בית ספר "עידנים" מודיעין, תודות גדולות לכל אחת בצוות. פירוט השמות בסוף הרשומה 💖
כמה קשה זה היה להתחיל לבנות את התכנית לנושא האחדות. מצד אחד "עפנו" עם מלא רעיונות ומצד שני לא ידענו להסביר לעצמנו מה?
מה אנחנו רוצות שהילדים יחקרו? ילמדו? ידעו? ומה התוצר הסופי...
אבל כמו כל דבר שאנחנו עושות בסופו של דבר זה מצליח ובגדול.
ואיך יודעים שזה מצליח, תשאלו את הילדים ותבינו 😊
השאלה הפורייה: המון חברים בכל מיני צבעים, מה הצבע שלי?
שיעור מקדים לפרויקט: הכרות עם כרזות שהיה נהוג לפרסם בכל שנה לקראת יום העצמאות (מצגת בנושא כרזות יום העצמאות) והתנסות בהכנת כרזות פרסום לדוכן פלאפל.
שיעור 2: צבעים
שוחחנו על צבעים קרים וצבעים חמים. למדנו על ערבוב צבעים. הילדים שיתפו איזה צבע הם אוהבים ואיזה רגש הצבע מעורר בהם.
המחשנו את הצבעים השונים של כל אחד בהתנסות עם צבעי ידיים.
שיעור 3: הייחודיות שבי - הכרת הזהות העצמית
הייחודיות שלי בדיוקן עצמי
שיעור 3 א': איך זה להיות שונה מכולם
הספר: בנצי הפיל/ מק-קי
קובץ הפיל
שיעור 3 ב': מה דומה ומה שונה? שוחחנו על הדמיון והשוני בין המילים: דומה ושונה. הילדים עבדו בזוגות,הציגו את הדפים שמילאו בבית ושוחחו על כך בזוגות.
שיעור 4: מהי אחדות?
שיעור 5: כרזה בנושא אחדות וייחודיות
הילדים הכינו כרזות בקבוצות
תלינו אותן על לוח מודעות שהכנו משולחנות עגולים וקרטון גלי
הצגת התוצרים בפני ההורים
סרטון תהליך העבודה. הילדים הוסרטו כשהם בעבודה וכשהם מסבירים מה חקרו ומה למדו.
עוד תמונות מהסביבה הלימודית
הצוות המופלא של חט"צ בית ספר "עידנים" שהרים את הפרויקט הזה 💖
הצוות שאחראי לתוצרים שבתמונות: מירי זילברמן, איילה צייג, מיכל יהודה, אלינור טוטיאן, מירה פרקש ואני- שרית מלר.
צוות נוסף שותף בחשיבה ובהכנת תוצרים בכיתות מקבילות: טל דוברת, סילבנה נחום, אוסנת בוטבול וטוהר.
כמה קשה זה היה להתחיל לבנות את התכנית לנושא האחדות. מצד אחד "עפנו" עם מלא רעיונות ומצד שני לא ידענו להסביר לעצמנו מה?
מה אנחנו רוצות שהילדים יחקרו? ילמדו? ידעו? ומה התוצר הסופי...
אבל כמו כל דבר שאנחנו עושות בסופו של דבר זה מצליח ובגדול.
ואיך יודעים שזה מצליח, תשאלו את הילדים ותבינו 😊
השאלה הפורייה: המון חברים בכל מיני צבעים, מה הצבע שלי?
שיעור מקדים לפרויקט: הכרות עם כרזות שהיה נהוג לפרסם בכל שנה לקראת יום העצמאות (מצגת בנושא כרזות יום העצמאות) והתנסות בהכנת כרזות פרסום לדוכן פלאפל.
שיעור 1: פתיחה
המחשת השיר "איזה כייף שיש המון חברים" על ידי הצוות.
שיחה עם הילדים בעקבות השיר
*מה
הילדה בשיר מספרת על כל אחד מחבריה?
*למה
חשוב לילדה לשמור על חברות עם חבריה וחברותיה למרות שהם שונים ממנה?
*האם
גם אתם חושבים שזה כיף להיות חברים של ילדים השונים מאיתנו? למה?
*כשמדברים
על חברים בכל מיני צבעים - לא מתכוונים לצבע הגוף של הילד.
לסיכום הילדים קיבלו דף אותו מלאו וכתבו על 2 חברים שבחרו מה הם אוהבים לעשות עם החברים. דף "מה אני אוהב לעשות עם..." (שם של חבר).
שיעור 2: צבעים
שוחחנו על צבעים קרים וצבעים חמים. למדנו על ערבוב צבעים. הילדים שיתפו איזה צבע הם אוהבים ואיזה רגש הצבע מעורר בהם.
המחשנו את הצבעים השונים של כל אחד בהתנסות עם צבעי ידיים.
שיעור 3: הייחודיות שבי - הכרת הזהות העצמית
הייחודיות שלי בדיוקן עצמי
שיעור 3 א': איך זה להיות שונה מכולם
הספר: בנצי הפיל/ מק-קי
קובץ הפיל
שיעור 3 ב': מה דומה ומה שונה? שוחחנו על הדמיון והשוני בין המילים: דומה ושונה. הילדים עבדו בזוגות,הציגו את הדפים שמילאו בבית ושוחחו על כך בזוגות.
אנחנו דומים וגם שונים, הילדים גילו שיש דברים שהם דומים ודברים שהם שונים.
שיעור 4: מהי אחדות?
דיברנו על שמש אסוציאציות, הדגמנו לילדים מה זה אומר. הסברנו ונתנו דוגמאות לשמש אסוציאציות למילה אחדות והילדים עבדו בקבוצות של 3-4 ילדים.
הילדים הכינו כרזות בקבוצות
תלינו אותן על לוח מודעות שהכנו משולחנות עגולים וקרטון גלי
הצגת התוצרים בפני ההורים
סרטון תהליך העבודה. הילדים הוסרטו כשהם בעבודה וכשהם מסבירים מה חקרו ומה למדו.
עוד תמונות מהסביבה הלימודית
הצוות המופלא של חט"צ בית ספר "עידנים" שהרים את הפרויקט הזה 💖
הצוות שאחראי לתוצרים שבתמונות: מירי זילברמן, איילה צייג, מיכל יהודה, אלינור טוטיאן, מירה פרקש ואני- שרית מלר.
צוות נוסף שותף בחשיבה ובהכנת תוצרים בכיתות מקבילות: טל דוברת, סילבנה נחום, אוסנת בוטבול וטוהר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה