יום שבת, 15 במאי 2021

ייחודו של יוצר - יהודה אטלס

 פתיחה: מצגת אודות היוצר והיצירות שלו 

בסוף המצגת שאלות לשיח עם הילדים.


שיעור שני: והילד.ה הזה.זו הוא.היא אני...

כל ילד יצייר ויכתוב בדף "והילד הזה הוא אני" אודות המיוחדות שבו.






שיעור שלישי: רֵיחוֹת שֶׁאֲנִי אוֹהֵב / יְהוּדָה אַטְלַס

רֵיחַ שֶׁל בֹּקֶר כְּשֶׁקָּמִים מֻקְּדָם

וְרֵיחַ הֶכֵּר לִפְנֵי שֶׁאֲנִי נִרְדַּם.

צְבֶע טָרִי עַל הַקִּיר

וְרֵיחַ שֶׁל תִּירָס בַּסִיר.

רֵיחַ שֶׁל דֶּשֶׁא כָּסּוּחַ

וְאַבָּא אַחֲרֵי הַגִּלּוּחַ.

מְדוּרָה שֶׁל עָלִים וְעַשֵּׁן

וְרֵיחַ שֶׁל סֵפֶר יָשַׁן.

קְלִפָּה שֶׁל תַּפּוּחַ-זָהָב

וְעֵץ עִם גוייבות בִּסְתָו.

סַבּוֹן שֶׁעוֹלֶה בְּיֹּקֶר

וְאוֹטוֹ שֶׁל לֶחֶם בַּבֹּקֶר.

רֵיחַ חֲנוּת גַּרְעִינִים

וְאוֹטוֹ חָדָשׁ מִבִּפְנִים.

רֵיחַ אֶקְדָּח שֶׁל פּוּרִים

תֵּכֶף אַחֲרֵי שֶׁיּוֹרִים.

וְהָרֵיחַ הַזֶּה שֶׁאֶפְשָׁר לִנְשֹׁם

אַחֲרֵי שֶׁיּוֹרֵד גֶּשֶׁם רִאשׁוֹן.

וְרֵיחַ פְּרִיחָה שֶׁל מִנִּתּוּר *מנתור - צמח בעל פרחים ריחניים

וְרֵיחַ עוּגָה בַּתַנּוּר

וַהֲכִי מֵהַכֹּל-

רֵיחַ שֶׁל גּוּר.


משחק זיהוי ריחות. לכסות לילד/ה את העיניים לתת להריח. שוקולד, קפה, סבון, תבלינים, בושם, נענע, שקיות תה בריחות שונים.

ריחות מזכירים לנו דברים - מקומות, אנשים, אוכל טעים.

ריחות מזהירים אותנו - מפני שריפה, אוכל מקולקל.

עבודה בדף אישי.  

סרטון של ברינפופ חוש הריח 


שיעור רביעי: עוד משיריו של יהודה אטלס. "אם אתם רוצים..."

נקרא את השיר ונדבר על האורך שלו ועל החריזה. 

נשאל את הילדים מתי הם הולכים לישון. נעבוד בדף העבודה האישי.




נצפה בסרטון בריינפופ "השינה".


שיעור חמישי: נלמד על השיר יש לי חבר... של יהודה אטלס. המספר על חבר אחד שהוא כמוני והשני שונה לגמרי. נדון מה היתרונות והחיסרונות ואיזה חבר אנחנו היינו מעדיפים. וכל התלמידים יעבדו בדף אישי.



ממליצה גם על יחידת הוראה לכיתה ב' באתר גלים "ברחוב החנויות". 



2 תגובות:

  1. היי, עשית דברים נהדרים! איך אפשר להגיע לקבצים של הפעילויות?

    השבמחק
    תשובות
    1. תיקנתי את הקישורים ואפשר להגיע מהם לקבצים

      מחק