לאחר שבקשו ממני לא פעם לשתף בפרויקטים בהם לקחתי חלק
מארגנת הצצה קטנה לשני פרויקטים נפלאים.
תוצר מדהים של שיתוף פעולה בצוות המדהים של החטיבה הצעירה בבית ספר "עידנים" במודיעין.
תוצר מדהים של שיתוף פעולה בצוות המדהים של החטיבה הצעירה בבית ספר "עידנים" במודיעין.
בזמנו מנהלת בית הספר הגב': עמליה ליידרמן ורכזת החט"צ הגב' אופירה מזרחי אברג'יל.
בצוות: סילבנה נחום, אסנת בוטבול, איילה צייג, מירי זילברמן, חגית מוטעי, מירה פרקש ואנוכי.
תודה לכל המורות המקצועיות והמחליפות ששמו יד ועזרו מתי שרק יכלו.
בצוות: סילבנה נחום, אסנת בוטבול, איילה צייג, מירי זילברמן, חגית מוטעי, מירה פרקש ואנוכי.
תודה לכל המורות המקצועיות והמחליפות ששמו יד ועזרו מתי שרק יכלו.
לפרויקט הראשון של למידה מבוססת פרויקטים pbl בנושא העיר מודיעין
בחרנו בשאלה הפורייה:
בחרנו בשאלה הפורייה:
איך מקום גורם לי להרגיש שייך?
ביום החשיפה הראשון שפתח את הנושא, צוות החטיבה הצעירה הציג את השיר "ההר הירוק תמיד" של יהורם טהרלב בהמחזת פנטומימה, כשכל חברת צוות התחפשה לדמות אחרת בשיר. שוחחנו עם הילדים על המשמעות של החזרה להר הירוק בכל שלב בחיים, ילדות, נעורים, צבא, הורים... במהלך החקר והעבודה חזרנו עם הילדים לשיר להבנה והפנמה טובה יותר של משמעות ההר הירוק כמקום עם זיכרונות שתמיד נעים לחזור אליו ולהיזכר בהן.
ביום החשיפה הראשון שפתח את הנושא, צוות החטיבה הצעירה הציג את השיר "ההר הירוק תמיד" של יהורם טהרלב בהמחזת פנטומימה, כשכל חברת צוות התחפשה לדמות אחרת בשיר. שוחחנו עם הילדים על המשמעות של החזרה להר הירוק בכל שלב בחיים, ילדות, נעורים, צבא, הורים... במהלך החקר והעבודה חזרנו עם הילדים לשיר להבנה והפנמה טובה יותר של משמעות ההר הירוק כמקום עם זיכרונות שתמיד נעים לחזור אליו ולהיזכר בהן.
בשל גילם הצעיר של הילדים גן חובה וכיתה א'
ביקשנו להתחיל מזה שכל ילד יחקור מעט על המקום האהוב עליו במודיעין.
את הפעולה הראשונה של בחירת המקום הילדים עשו יחד עם ההורים בבית והביאו לבית הספר מעט מידע אודות המקום שבחרו.
את הבחירה שלהם הילדים תעדו בדף שיועד לכך מראש ונשלח איתם לביתם.
על פי הבחירה שעשו התלמידים השתדלנו לחלק אותם לקבוצות קטנות של 5-6 תלמידים לעבודה על האתרים בעיר. לדוגמה מספר ילדים בחרו גני שעשועים ברחבי העיר, כתבו שאוהבים ללכת לגינה/פארק זה או אחר, לפיכך יצרנו קבוצה אחת שעבדה על גן שעשועים כללי ולא בכתובת ספציפית.
כל חברה בצוות עבדה עם שתי קבוצות במקביל על שני אתרים בעיר, מאחר ואנחנו שש חברות בצוות, בסה"כ יצרנו יחד תריסר מקומות בעיר.
כשהעבודה הצריכה הנחייה וליווי צמוד לקבוצה, המורה/גננת/סייעת עבדה עם 5 תלמידים בזמן שהקבוצה השנייה שלה עסקה בפעילות חופשית שקטה (משחקי קופסה, ציור, קריאת ספר, משחק הרכבה) בצמוד אליה.
בקבוצה למדנו להוציא את העיקר על כל אתר מתוך המידע שאספנו.
בהמשך הדבר שימש אותנו להכנת כרטיס מידע על כל אתר.
בכיתה דבר ראשון התבוננו במפה וגילינו היכן המקום שבחרנו ומקומות נוספים בעיר נמצאים ביחד למיקום של בית הספר בו אנו נמצאים.
בקבוצות הקטנות שאלנו מדוע אנחנו אוהבים את המקום אליו אנחנו רוצים לבוא בעיר, מה הוא גורם לנו להרגיש.
הצגנו מספר תמונות של פארק שעשועים, של מגרש כדורגל, של בית קולנוע וכדומה ושאלנו את הילדים היכן הם אוהבים לבלות.
הילדים גילו שהם נקשרים למקומות בהם מתקיימת פעילות שהם אוהבים כמו חוגים, מפגש עם חברים ועוד...
הילדים כתבו וציירו.
כהכנה להקמת תערוכת מיני מודיעין. הוכנו מראש "שלדים"של המבנים מקרטון, על פי צילומים ושרטוטים של המקומות.
הקמנו תערוכה והזמנו את ההורים לסיור מודרך על ידי הילדים בין האתרים
עיצוב הלוח ועמוד השילוט: אופירה מזרחי אברג'יל |
פארק ענבה |
בית הספר |
גבעת התיתורה |
גן שעשועים |
הרכבת במרכז מודיעין
סבא זה"ב בקדמת בית הספר |
הספרייה העירונית והיכל התרבות |
חשוב לציין שבתהליך שעשינו, הילדים נפגשו עם הגב' זיוה אסא שסיפרה מה מיוחד בעיר מודיעין.
ועוד... קיימנו ביקור בעיריית מודיעין, פגשנו ושוחחנו עם ראש העיר מר חיים ביבס ובקרנו בתחנת הרכבת ובפארק ענבה בעיר.
ולגבי הפרויקט השני בנושא "אגדות"... ברשומת המשך... כאן
פרויקט מקסים! תודה רבה על השיתוף.
השבמחקכתבת שהוכנו מראש שלדים של האתרים השונים. מי הכין לכם אותם?
צוות הגננות, המורות והסייעות הכינו את ה"שלדים" של המיבנים.
השבמחקכשאני הכנתי את רובם והמורכבים שבניהם :)
פרוייקט מדהים...
השבמחקמקסים
השבמחקשריתוש פשוט מדהים!!!!
השבמחק