מאז ומתמיד היה לי כלל ברזל- שיעורי בית לא ביום שישי ולא בחופשה.
באחת הפעמים ראיתי שעל פי התכנון השנתי שלי בדיוק אחרי חנוכה, אני מתכוונת לסדר עם הילדים את הספרים בספרייה בסלסילות לפי סדר הא-ב. הבלאגן שם הוא כבר בלתי אפשרי ואם אפשר לתרגל שוב את רצף האותיות, כמה נפלא!
אז לחופשת חנוכה כמו תמיד לא ניתנו שיעורי בית, אבל כן, עלה בדעתי רעיון לתת לילדים משימה להכנה במהלך החופשה.
המשימה היא כזו הדורשת מאמץ גם מצד ההורים, ולכן תמיד יהיה הורה אחד לפחות, שמיד אחרי שהוא יגלה אותה, יכעס עליי מאוד.
אבל אני בשלי, כי אני מאמינה שיש ערך מוסף לעבודה שבה ההורה חייב להיות מעורב.
בעיניי זה יוצר חיבור מיוחד ושונה בין הילד להורה, כשבמסגרת אחרת לא תמיד ניתנת ההזדמנות לחיבור מהסוג הזה.
ובינינו, כמה עבודות כאלו הילדים מקבלים? ככל שעולים בכיתות זה מצטמצם עד לכדי אפס עבודות ואז יש עוד עבודה אחת אחרונה והיא עבודת השורשים בכיתה ז'.
על ליווי הילד בעת הכנת עבודת השורשים אני ממש ממליצה לכל הורה לא לוותר!!! ומכל מורה מבקשת לאפשר.... זו יכולה להיות חגיגה נהדרת עם גילויים משמעותיים לכל המשפחה, רק צריך לתפוס את ההזדמנות וליהנות ממנה.
טוב זו דעתי...
אבל אנחנו בכלל בעניין חנוכה והספרייה של החטיבה הצעירה שאותה מסדרים אחרי החג עם התלמידים.
לכבוד האירוע הזה, בספרייה יהיו גם ספרונים שהילדים הכינו בעצמם.
בניגוד להורים ;) אני מאוד אוהבת את המשימה הזו.
מאחר ומדובר בילדי גן וכיתה א', אשר למדו ונחשפו לנושא הספר ברמות שונות, כאן מזדמנת להם עוד התמודדות עם המרכיבים הקשורים ביצירת הסיפור. המבנה הכללי, התוכן, ובכלל להמציא סיפור זה לא דבר פשוט, לכן כל ילד יעשה זאת בהתאם ליכולתו וייעזר בהוריו בהתאם לצרכיו.
ביום היציאה לחופשה ילדי החטיבה הצעירה כולם, ילדי הגן וילדי כיתה א', מקבלים הנחיות מפורטות להכנת הספרון.
להנחיות מצורף בריסטול צבעוני בגודל 1/8 גיליון, להכנת כריכה בגודל אחיד לכל הספרונים.
קובץ מכתב הנחיות לכתיבת הסיפור.
נוסח נוסף שהותאם לנו השנה מכתב הנחיות נוסח 2.
בשבועות שאחרי החזרה מהחופשה אני מקריאה בכל יום 3-4 סיפורים מפרי יצירתם של הילדים וההתרגשות שלהם גדולה.
ספרון של תלמיד גן חובה (גילוי נאות- הבן שלי שלמד בזמנו בחט"צ אותו ניהלתי).
ספרונים של תלמידים בכיתה א'
ויש גם:
קבוצת פייסבוק
חנות "מורות משקיעות"
דף עסקי לעדכונים מהחנות
ערוץ יוטיוב "מורות משקיעות"
אתר "מורות משקיעות"
באחת הפעמים ראיתי שעל פי התכנון השנתי שלי בדיוק אחרי חנוכה, אני מתכוונת לסדר עם הילדים את הספרים בספרייה בסלסילות לפי סדר הא-ב. הבלאגן שם הוא כבר בלתי אפשרי ואם אפשר לתרגל שוב את רצף האותיות, כמה נפלא!
אז לחופשת חנוכה כמו תמיד לא ניתנו שיעורי בית, אבל כן, עלה בדעתי רעיון לתת לילדים משימה להכנה במהלך החופשה.
המשימה היא כזו הדורשת מאמץ גם מצד ההורים, ולכן תמיד יהיה הורה אחד לפחות, שמיד אחרי שהוא יגלה אותה, יכעס עליי מאוד.
אבל אני בשלי, כי אני מאמינה שיש ערך מוסף לעבודה שבה ההורה חייב להיות מעורב.
בעיניי זה יוצר חיבור מיוחד ושונה בין הילד להורה, כשבמסגרת אחרת לא תמיד ניתנת ההזדמנות לחיבור מהסוג הזה.
ובינינו, כמה עבודות כאלו הילדים מקבלים? ככל שעולים בכיתות זה מצטמצם עד לכדי אפס עבודות ואז יש עוד עבודה אחת אחרונה והיא עבודת השורשים בכיתה ז'.
על ליווי הילד בעת הכנת עבודת השורשים אני ממש ממליצה לכל הורה לא לוותר!!! ומכל מורה מבקשת לאפשר.... זו יכולה להיות חגיגה נהדרת עם גילויים משמעותיים לכל המשפחה, רק צריך לתפוס את ההזדמנות וליהנות ממנה.
טוב זו דעתי...
אבל אנחנו בכלל בעניין חנוכה והספרייה של החטיבה הצעירה שאותה מסדרים אחרי החג עם התלמידים.
לכבוד האירוע הזה, בספרייה יהיו גם ספרונים שהילדים הכינו בעצמם.
בניגוד להורים ;) אני מאוד אוהבת את המשימה הזו.
מאחר ומדובר בילדי גן וכיתה א', אשר למדו ונחשפו לנושא הספר ברמות שונות, כאן מזדמנת להם עוד התמודדות עם המרכיבים הקשורים ביצירת הסיפור. המבנה הכללי, התוכן, ובכלל להמציא סיפור זה לא דבר פשוט, לכן כל ילד יעשה זאת בהתאם ליכולתו וייעזר בהוריו בהתאם לצרכיו.
ביום היציאה לחופשה ילדי החטיבה הצעירה כולם, ילדי הגן וילדי כיתה א', מקבלים הנחיות מפורטות להכנת הספרון.
להנחיות מצורף בריסטול צבעוני בגודל 1/8 גיליון, להכנת כריכה בגודל אחיד לכל הספרונים.
קובץ מכתב הנחיות לכתיבת הסיפור.
נוסח נוסף שהותאם לנו השנה מכתב הנחיות נוסח 2.
בשבועות שאחרי החזרה מהחופשה אני מקריאה בכל יום 3-4 סיפורים מפרי יצירתם של הילדים וההתרגשות שלהם גדולה.
ספרון של תלמיד גן חובה (גילוי נאות- הבן שלי שלמד בזמנו בחט"צ אותו ניהלתי).
ספרונים של תלמידים בכיתה א'
קבוצת פייסבוק
חנות "מורות משקיעות"
דף עסקי לעדכונים מהחנות
ערוץ יוטיוב "מורות משקיעות"
אתר "מורות משקיעות"
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה