נושא השיעור: סיכום נושא חיבור תרגילים עם נעלם.
קהל יעד: כיתה א'.
משך הפעילות: 45 דקות.
מטרת השיעור:
לחזור ולחזק את שליטת
התלמידים בחומר הנלמד.
מטרות
תוכן:
הילדים יבססו את המושגים
שנלמדו: מחובר, תוצאה, נעלם והרכב המספר.
יעדים אופרטיביות:
·
התלמידים ידעו להתאים את הנעלם בתרגיל חיבור.
·
התלמידים ידעו להרכיב את חלקי המספר 9.
·
המשימות בשיעור ימשכו את תשומת לב התלמידים
ויניעו אותם לחשיבה ופתרון.
ידע
מקדים:
·
הכרת המספרים
·
חיבור
·
0 כמחובר
חומרי הוראה ואביזרים
מחשב +
מקרן
כלי
כתיבה
מחברת חשבון
ערכת
אביזרים
אמצעי
מנייה על השולחן
דף פאזל
הרכב המספר 9
משחק
חנוכיות וגפרורים צבעוניים
פתיחה
:
המורה תכתוב
על הלוח תרגיל חיבור בתחום ה- 10. התלמידים נדרשים להעתיק את התרגילים ולפתור אותם
על לוח המחיק שלהם. ניתן להשתמש באביזרים שעל השולחן.
מהלך השיעור:
התלמידים
ישלימו פאזל תרגילי חיבור . יגזרו ויצרו את הרכבי המספר 9 וידביקו במחברת. (הפאזל
מרכב משלושה חלקים- סכום ושני מחוברים, לקוח מקבוצת "מורות משקיעות"- לא
שלי!!!)
קבוצת למידה קטנה המורה תשב עם התלמידים והם יקבלו כרטיסיות חנוכיות עם נרות. התלמידים
יפתרו את התרגילים עם הנעלם בעזרת השלמת גפרורים בחנוכייה. לאחר סיום המשחק
בכרטיסיות המורה תשאל את התלמידים מה משותף לתרגילים. הילדים יחשבו ויגיעו לתשובה
שכל התרגילים הם הרכב המספר 9 כמספר הנרות בחנוכייה. הקובץ.
סיכום
השיעור:
השלמת נעלמים בחנוכייה על הלוח. הקובץ.
חנוכה
תודה על השיתוף...
השבמחקכמה חשוב שיש קבוצה קטנה שאפשר להפיק ממנה הרבה יותר!
השבמחקההבדל בין הקבוצות הוא כה גדול וכה משמעותי!
אני זוכרת מה זה ללמוד בקבוצה גדולה, היכולת להפיק משהו
איכותי פוחתת בקלות, ההסבר נמצא במשפט.